tisdag 8 februari 2011

Nämen

jag lyckas faktiskt följa upp de tidigare inläggen! Hurra för mig! Idag bloggar jag från barnens nystädade rum. Shit vad mycket onödiga grejer de har. Jag ville slänga ut allt och lägga in några pinnar och kottar istället, jag lovar att de skulle leka bättre med dem. Judith och Nora var sådär hjälpsamma med städningen. Judith påpekade att hon iallafall inte tog fram något(halvsant) samt att hon hade annat för sig (som att stapla en massa böcker på en stol, ställa stolen uppe på skrivbordet och sen placera sig själv överst ståendes på ett ben, spännande!) Nora var mer rak i sin kommunikation, hon stängde in sig i prinsesstältet och skrek att hon var "för leeeten" (för liten) för att städa. Slutsats, jag städade och var nöjd så länge ingen rev fram något. Hm hm vad har hänt annars? Första dagen på praktiken. det finns ett stort minus och ett stort plus. Jag kan börja med minus eftersom det är tråkigast.
- på den avdelningen jag ska vara på går det calicivirus, kan ni gissa vad det är? Jajemensan VINTERKRÄKSJUKA. Fattar ni!! Jag har panik. Seriöst.
+ Nere i kulvertarna så finns det en personalshop. Där säljer de handprit i stora dunkar skitbilligt (sen finns det också kläder, prynadssaker, massor av knasiga salvor, plåster och sånt och dessutom bjöjor för 40 spänn paketet) Jag kommer att bli stammis.
Annars så är det minsann lite körigt nu. judith har influensa, Karl och jag också lite gissar vi på, jag har dessutom något som gör att jag enligt  läkaren bör vara sjukskriven ett tag. Nora är förkyld. oj nu feberyrar judith. bye bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar